Laman Qaseh Sueci

laman ini terbina atas rasa rindu..rasa kasih..rasa sayang..rasa cinta …dan rasa bahagia…mengingatkan ttg dirinya

`~perutusan hati~ Januari 22, 2010

berapa lama mestiku nanti

sinar cahaya matamu

gemerlap bagai bintang

menghiasi malam

malam yang menuntun diriku

berapa lama mesti ku tunggu

lontaran suara dari bibirmu

memecah hening taman

taman syurgawi

pada sebuah hati yang sepi

penantian suatu siksa

yang tidak tertanggung

oleh tubuh ku yang kering dan layu

kepastian suatu penawar

dalam suka dan duka

yang meniti hidupku..

Assalamu’alaikum Sygku….apakah kau sudah lena tidur di sana..alhamdulillah akhirnya penantian dan harapan ku terjawab dan terbalas jua..Sygku..kenapa masih lg gk sembuh batuknya..diriku jadi makin khawatir sama Syg tuh..jangan banyak bicara,nanti tambah parah tekaknya..banyakkan minum air masak Sygku..Syg tuh selalu aja kurang minum..jadi gimana mau cepat sembuh..jadi dengar dan ikut pesan doktor..dan lagi satu kurangkan makan yang minyak-minyak..jangan degil loh..demi kesihatan Syg juga kan..

Sygku,tau gak..sejak Syg sampaikan berita gembira itu,seluruh keluarga di sini udah gak sabar nunggu tetapan tarikhnya..masing-masing udah gak sabar mau ke majlis kita yang di Bandung..hehehe..bahagia sekali rasanya..seperti seluruh keluarga udah siap memberi restu mereka pada kita..

Sygku,jangan khawatir diriku di sini,segala persiapan,alhamdulillah berjalan lancar..cuma nunggu tarikh konfirmasi aja dari pihak Syg..jadi nanti bisa booking kartu undangan,photographer sama catering..oh..lg satu bisa booking flight sama hotel awal-awal..hehehe..maklum saja Syg..melibatkan ramai org..jadi harus dirancang terlebih awal..

Sygku,seperti selalu ku mohon agar Syg selalu dilindung bawah rahmatNya..semoga Syg cepat sembuh..terus cintaiku seperti ku mencintaimu…ok Sygku…dan lagi satu pesan buat Syg,jangan nakal-nakal di sana ya..ingat cctv selalu mengekormu kemana aja..hehehehe..emmuaahh..sampai di sini dulu ya Syg..insyaAllah esok kita ketemu lg di warkah berikutnya..tak lupa salam sayang buat keluarga di Bandung..specially buat mama,abah,mami,irma dan daanya..

yang meniti bahagia,

kekasihmu,Fazie ♥ :-* 

 

pesan buat si dia… Januari 20, 2010

Tolong beritahu si dia, aku ada pesanan buatnya..

Tolong beritahu si dia, cinta agung adalah cintaNya..

Tolong beritahu si dia, cinta manusia bakal membuatnya alpa..

Tolong nasihati sia dia, jangan menyintaiku lebih dari dia menyintai Yang Maha Esa..

Tolong nasihati si dia,jangan mengingatiku lebih dari dia mengingati Yang Maha Kuasa..

Tolong nasihati si dia, jangan mendoakanku lebih dari dia mendoakan ibu bapanya..

Tolong katakan pada si dia, dahulukan Allah kerana di situ ada syurga buat dirinya..

Tolong katakan pada si dia, dahulukan ibu bapanya kerana di telapak itu syurganya..

Tolong ingatkan si dia, Aku terpikat kerana imannya bukan rupa semata..

Tolong ingatkan si dia, Aku lebih cintakan zuhudnya bukan harta dunia..

Tolong ingatkan si dia, aku kasihinya kerana santunnya..

Tolong tegur si dia, bila dia mula mengagungkan cinta manusia..

Tolong tegur si dia, bila dia tenggelam dalam angan-angannya..

Tolong sedarkan si dia, Aku milik Yang Maha Esa..

Tolong sedarkan si dia, Aku masih milik keluarga..

Tolong sedarkan si dia, tanggungjawabnya besar kepada keluarganya..

Tolong sabarkan si dia, bila jarak menjadi penyebab bertambah rindunya..

Tolong sabarkan si dia, bila ku tak bisa temani saat kesedihannya.

Tolong pesan padanya, Aku tak mahu menjadi punca kegagalannya..

Tolong pesan padanya aku membiarkan Yang Esa menjaga dirinya..

Tolong khabarkan pada si dia. Aku tidak mahu melekakan dia..

Tolong khabarkan pada si dia. Aku mahu dia berjaya dalam impian dan cita-citanya..

Tolong khabarkan pada si dia, jadilah penyokong dalam kejayaanku..

Tolong sampaikan pada si dia, aku cuma mendambakan cinta sucinya..

Tolong sampaikan pada si dia,cintaku kerana Allah tidak ternilai harganya..

Tolong sampaikan pada si dia, hubungan ini terjaga selagi dia menjaga hubungan dengan Yang Maha Kuasa..

Tolong sampaikan kepada si dia kerana aku tidak mampu memberitahunya sendiri….

 

p/s: inilah pesanku buat dirinya dan juga diriku..

 

~penantian dalam rindu~

Assalamua’laikum pembuka bicara..buat Sygku yang jauh di mata..apa khabar agaknya kau di sana Sygku?apa sudah tidur lena atau masih juga berjaga sepertiku?..moga Sygku sentiasa berada di bawah limpah rahmatNya.

Sygku,tak kumengerti kenapa di malam ini hatiku bergelora lagi..Apakah kerana cinta dan rinduku ini..?

Sygku,di saat ini otakku tak bisa berfungsi lagi..tgnku menjadi kaku…membuat ku tak bisa  menulis warkah buatmu..Sygku,tak kufahami kenapa mata penaku bisa tumpul  sebegini..sedangkan segalanya udah kusediakan sedari awal lagi..Apakah kerana cinta dan rinduku ini..?

Sygku,bayang dirimu terus bermain dan penuhi benakku  ini..malam-malam ku tak bisa lelap lagi..diriku sunyi..terlalu sunyi pabila tak bisa kudengar suaramu..Sygku hanya padaNya bisa kuadukan segala rasa..di malam-malamku..ku bersujud dan bersimpuh  dihadapanNya..menumpahkan airmata rinduku..dan apakah semua ini kerana cinta dan rinduku lagi?

Sygku,aku disini terus menantikan hadir dirimu..di alam nyata untuk menyatu..

saat cinta menjejak…

setubuhi diri dalam labirin malam……

yang menghentak gelayuti lelah menunggu pagi…..

detak dalam detik memoros otak akan menanti…

dirimu,

kesatriaku nun jauh disana…

di kesabaran bumi…

di ketabahan langit peneduh…

aku rindu…

rindu akan keberanian kamu mencium keningku…

aku rindu…

rindu akan kehebatan hatimu menaklukan angkuhku…

aku rindu…

degap jantungmu…

saat kau peluk mesra tubuhku….

Sygku,kuterpaksa mengakhiri dulu warkah ini..kuharap kau tidak berkecil hati..yang pasti..insyaAllah kitakan bertemu lagi diwarkah seterusnya..

Sygku,selamat malam..semoga Sygku,mimpi yang indah-indah dan terus lena dalam tidurmu  malam ini..Sygku,hanya warkah ini saja yang kubisa tuliskan untukmu saat ini..kuharap warkahku kan selalu menemani saat-saat  hatimu sunyi..agar kau terus ingat akan diriku yang tak henti-henti merinduimu..

Salam sayang untuk kekasihku..dan tak lupa buat putri kita,Daanya..

 

Yang menanti,

kekasihmu,fazie :)

 

 

p/s:makasih temanku yuki atas sajaknya..

 

~perutusan berbunga cinta~ Januari 17, 2010

tepat jam 2pagi,ku masih juga duduk termenung di hadapan laptop ku ini..tidak kutahu bagaimana untuk ku terjemahkan segala rasa yang bersarang di dada ku ini…segala perasaan bercampur baur menjadi rasa yg ku sendiri gk tahu…tapi yang ku tahu rasa ini penuh dgn emosi yang membuak-buak…sehingga di keriuhan ku masih bisa mendengar degup jantungku..apakah ku merasa sepi di keriuhan..?..hm..gk sygku..itu bukanlah jawapanku..sebenar rasa yang ada cumalah bahagia..aku bahagia sepanjang hari kubicarakan tentangmu..aku bahagia mengenangkan hari bahagia yang bakal kita tuju..aku bahagia membayangkan  kisah pertemuan kita dahulu..aku bahagia ..Maha Suci Allah kusujud padaMu,terima kasih atas redhaMu mengurniakan ku satu daripada kasihMu..

Sygku..Assalamualaikum wr wb,seperti selalu..kudoakan Sygku semoga sentiasa berada di bawah limpah rahmatnya..Sygku..di jam 2pg iniku masih gk bisa lelapkan mata,terus mikirin keadaan Sygku di sana..Sygku,kukhawatirin terus akan dirimu saat ku dengar suaramu lelah menahan flu..kukhawatirin terus pabila dirimu bilang yang kamu kedinginan..Sygku..please jaga dirimu kerna kuterlalu jauh untuk menjenguk keadaanmu..Sygku please jaga kesihatanmu..kerna sakitmu itu..sakitku jua..tahu gak Sygku…badanku juga udah mulain gk enak nih..kayaknya mau ikut demam..hm..‘demam kura-kura ya sayang’..hehehe..tapi Sygku gk usah khawatir, diriku bisa jaga diri kok…

Sygku…nnt siang terus ke doktor ya..lagi ambil ubat…jangan dibiar in terus sakitnya..nanti tambah parah kayak tempoh hari..Sygku,jangan lupa minum air masak yg banyak..kurangkan makanan yg pedas sama berminyak..nanti kerongkongnya gk bisa sembuh cepat kalau gk di jaga makan..hm di ikut ya pesanannya..

Sygku…kuingin cepat-cepat bisa bertemu..ingin jalani lagi saat-saat indah di sisimu..ingin kurasa lagi nikmat hadirmu..ingin kulihat lagi senyum matamu..ingin kusentuh lagi hangat tubuhmu..ingin kudengar lagi lembut panggilan mesramu.. ingin kubau lagi harum tubuhmu..ingin kudendang lagi lagu rinduku padamu walau xsemerdu kicau burung..ingin kuceritakan  padamu setiap hari yg kulalui tanpa dirimu di sisi..duh..betapa kangennya aku!..

Sygku..Cintaku..semoga kita bisa menyatu..di bawah langit rindu..aku selalu menunggumu..setia seperti selalu..

Dalam bening petang

aku menanti senja turun

layu gemalai isi hati

teringatkan dia

rangkaian malam

menutupi laing-liang dingin

sedingin hatiku

sesejuk jiwanya

ucapan selalmat malam

bukan pada kamar tidur

tetapi untuknya

 jauh dari mata

dekat d hati..

 

Sygku..ku sudahi dulu surat bahagiaku..semoga kita bisa ketemu lg di perutusan berikutnya..kumohon ampun dan maaf andai ku punya salah denganmu..Sygku..kucinta dirimu selalu..emmuaahhh..

wassalam..

Yang menanti,

bunga hatimu,fazie :)

 

Kutuliskan… Januari 16, 2010

Filed under: kutuliskan,warkah cinta — sueci adlishah @ 7:55 am
Tags: ,

Alhamdulillah syukur ke hadrat Ilahi,di pagi yang mulia ini dilanjutkan usiaku..untuk terus kujalani..untuk ku perbaiki kelemahan semalam..untuk ku jadikan hari ini hari yang lebih baik dari hari-hari semalam..

Hm..seperti selalu….surat ini kurangkaikan untuk kupersembahkan buat kekasih hatiku..si dia yang jauh di mata namun selalu bertahta di jiwa..tidaklah kupandai berbahasa puitis,mengalun indah bahasa jiwa..cukuplah sekedar meluahkan rasa segala yang tersurat dan apa yang tersirat..

Assalamualaikum Sayangku,..Apa khabar Sayang di sana?..Moga sentiasa dalam dakapan rahmatNya.. Sayangku,janganlah kau khawatirkan diriku di sini..alhamdulillah kumasih aja sihat..hm..masih aja merindukankanmu seperti selalu..infinity..

 

Sayangku,untuk kau tahu…pagi ini kubangun dengan senyum tak lepas di bibir..tidur malam kulena setelah bisa kudengar suaramu.. kerna mengingatkanmu ku jadi bahagia.. :) masih terngiang2 suara lembutmu di talian semalam..menyuruhku tidur awal…melafaz kata rindu dan sayang…makasih ya Sayangku..kau udah buat kurasa bahagia sekali..

Sayangku,hari ini terlalu istimewa buatku..ingin kubagi rasa bahagiaku…biar semua tahu..betapa indahnya cinta itu..betapa mulus kehadirannya..yang tak bisa kutolak dari hati..kerana inilah naluri..dan tanda kasih Ilahi..

Sayangku,dengarkan dendangan cintaku yg tak mengenal ragu..tak mengenal puitis.. hanya tulusnya hati..ku ingin kau terus bahagia selalu..bersamaku..

Sayangku,ku tak bisa berlama-lama menulis surat ini..kerna kuharus bersiap-siap ke kantor dulu..cukuplah sekedar menanya khabar Sayangku di sana dan meluah rasa bahagia..Sayangku,jangan kau risau..pasti akan kutitipkan lg warkah cinta di sore hari..dan sebagai pengubat rindumu kuhadiahkan serangkap puisi buatmu,

lelah ku menunggu dalam

pelukan sunyi mencekam

rinduku melambung tinggi

menggumpal di atas awan

berarak jauh ke seberang lautan

di sana ditanah seberang

kutemukan permata biru nan indah

seperti bintang jatuh

menusuk kalbu

membakar jiwa…

 

Semoga puisiku ini bisa mengubat rindumu..

Salam sayang dari kejauhan..emmuaahhh…

Yang bahagia menunggu,

Kekasihmu, Fazie :)

 

Kehadapan Kekandaku Syg Januari 15, 2010

Kehadapan kekandaku syg,

Assalamualaikum pembuka bicara,apa khabar agaknya sygku di sana?kenapa masih blum punya sebarang khabar?
Sygku,kau bilang kau akan menghubungiku bila kau selamat berpijak di tanah kelahiranmu..tapi kenapa sampai saat ini kau masih menyepi..?..menyepi seribu bahasa..sampaikan kujadi malu untuk menyapa..biarlah..biarkan sahaja kau terhibur di sana…kerna ku jua bahagia pabila kau bahagia..

Sygku,dlm setiap senyummu,ada senyumku..dlm setiap dukamu,pasti jua ada dukaku..jd tetaplah kau bahagia di sana..ku dikejauhan selalu mendoakan kesejahteraanmu..

Sygku,kuingin kau selalu tahu,kumencintaimu apa adanya dirimu..gk ada yg lebih maupun kurang..kuterima dirimu seperti kau menerima diriku apa adanya …tp jgn pernah kau lukakanku dgn kau lukakan dirimu..sakit yg kau rasa..pasti lg sakit yg kurasa..

Sygku,di kejauhan ini,hanya puisi dan warkah bisa kutitipkan padamu,menyatakan rasa rindu dan sygku..Sygku,jaga diri ya di sana..Syg tuh mudah  flu kalau lg kedinginan..makanya jangan lupa minum air masak selalu..jgn lupa nambah makan kalau ingatkanku di sini..

Sygku,titipkan salam buat permata hati kita,Daanya..bilang sama dia ,mama selalu kangen sm dia..Sygku,pujuklah hati kecilnya,dia cuma terlalu kangenkan Syg..marahnya pasti gk lama..yang penting Syg terus sabar dengan tingkahnya..

Sygku,sampai disini dahulu warkahku untukmu..sampai kita ketemu lg di warkah berikutnya..insyaAllah kalau diberi keizinan drNya untukku terus menyedut udara milikNya..

Yang tulus mencintaimu,

kekasihmu Fazie.. :)

p/s: makasih sygku udah call bentar td sebelum sempat kutitipkan warkah ini utkmu..seperti kau tahu apa yg kurasa..emmuahhh…love u so much..

 

warkah rindu buat kekasihku.. Januari 11, 2010

Filed under: warkah cinta,warkah utk kekasih — sueci adlishah @ 8:28 pm
Tags: ,

Pelangi Di Tengah Bintang

Ku ingat kau dan senyummu,

tatapan dalam matamu,

ketika kau mengucapkan,

yang tak pernah kuharapkan.

Walau ku tak rela menghadapi hari – hari,

yang terlewatkan tanpa kamu di sampingku.

Ada satu yang bisa menghiburku,

ku ‘kan terus menunggumu.

Kuingat kau mengatakan,

kau ‘kan kembali untukku,

di saat pelangi terlukis,

di tengah taburan bintang.

Bait-bait lagu dendangan Sherina, mengingatkan aku tentang rinduku padamu,tentang dirimu yang jauh di mata namun selalu tetap dihatiku..mengingatkan cinta kita yang tetap teguh walau dilanda badai gelora..

cintaku,sayangku,aku kan tetap setia menunggumu..walaupun ku terlalu rindukanmu..kerana kau pernah bilang padaku..itulah erti pengorbanan..

cintaku,sayangku,walau kita jauh berbeda..tp kerana cinta ini,kita bisa jadi serasi..kerana kau pernah bilang itu sudah ketentuan dr yang Maha Kuasa..

cintaku,sayangku,kau selalu bilang..rinduku rindumu jua..jgn ditanya kenapa..kerana kau bilang itulah cinta..

cintaku,sayangku…makasih atas segala kebahagiaan yang kau berikan..walaupun kau selalu bilang kau masih belum bisa bahagiakan diriku..tp percayalah sayangku,keberadaanmu dihatiku cukup buat diriku bahagia..ketulusan dirimu menerimaku seadanya memberiku sinar baru..

cintaku,sayangku,aku bersyukur ke hadratNya dipertemukan dgnmu, aku bersyukur padaNya dibukakan pintu hatimu untukku, aku bermunajat padaNya di malam-malam aku rindukanmu, kumohon tetapkanlah  jodohku bersamamu.. andai sahaja kau bukan tercipta buatku,telah aku ikhlaskan..kerna yang kumahu cuma ..melihat orang yang kucinta dan kusayang bahagia selalu..walaupun bukan dgnku..

cintaku,sayangku,sampai detik ini..kumasih teringatkan awal perkenalan kita, disaat kuselalu titipkan puisi buat dirimu.. dan kau mula menghayati bait-bait puisi dariku.. dan sejak itu bahasa puisimu lebih puitis dariku..dimana dalam tempoh perkenalan kita, tidak pernah sekalipun kau sakiti hatiku,kaulah pendengar setiaku,yang tak pernah jemu-jemu mendengar luahan lara hatiku..dan kaulah pembakar semangatku..menjadikan hidupku lbh bermakna..

cintaku,sayangku,segala budimu tidak terbalas dengan ragaku,akan kukenang selalu seumur hidupku..

cintaku,sayangku,tidak sekalipun kukesal saat kita diuji,kerna kuselalu percayakanmu seperti kau mempercayaiku..dan itulah juga kata-katamu padaku..makasih sekali lagi sygku..

cintaku,sayangku,kita sama-sama jalani apa yang diaturNya buat kita ya..tetap tabah hadapi segala dugaan yang mendatang ya sayangku..aku kan selalu ada buatmu..

Yang selalu mencintaimu,

Fazie kekasihmu :)

 

 
Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.